Wat is e-mail marketing?
Bij e-mailmarketing verzamel je e-mailadressen van huidige en potentiële klanten die zelf aangeven dat ze e-mails over jouw bedrijf willen ontvangen. Dit kunnen zowel promotionele als informatieve e-mails zijn.
Het verzamelen van deze e-mailadressen gebeurd meestal via een inschrijvingsformulier op je website, via wedstrijden waarbij de (potentiële) klant zijn/haar e-mailadres opgeeft om deel te nemen of informatieve pagina’s waarop iemand zijn/haar e-mailadres achterlaat om meer info te ontvangen.
Bereik je klanten met e-mailmarketing
Iedereen kent ze: de spam-mails die we bijna dagelijks in onze mailbox terugvinden. Dan denk je misschien meteen: zo wil ik met mijn bedrijf niet overkomen bij de mensen, dus e-mail marketing is niets voor mij!
Fout! 99% van die spam-mails hebben één van volgende zaken gemeen: ze zijn niet interessant, ze zijn te talrijk of je hebt er nooit om gevraagd! En laat dat nu net iets zijn dat je als bedrijf volledig zelf in de hand hebt…
Wij raden je dan ook aan om enkel e-mails te sturen die interessant kunnen zijn voor de ontvanger. Dat kunnen acties en promoties zijn, maar even goed nieuws over jouw bedrijf, nieuwe producten, een bedankingsmailtje naar een trouwe klant… Op die manier gebruik je e-mail marketing om de relatie met je klanten te verbeteren. Natuurlijk kan je e-mailmarketing ook inzetten om nieuwe klanten te werven, maar dan is een goede opvolging van de wetgeving en een goede afbakening doelgroep van cruciaal belang.
Bereik je klanten met
e-mailmarketing
Iedereen kent ze: de spam-mails die we bijna dagelijks in onze mailbox terugvinden. Dan denk je misschien meteen: zo wil ik met mijn bedrijf niet overkomen bij de mensen, dus e-mail marketing is niets voor mij!
Fout! 99% van die spam-mails hebben één van volgende zaken gemeen: ze zijn niet interessant, ze zijn te talrijk of je hebt er nooit om gevraagd! En laat dat nu net iets zijn dat je als bedrijf volledig zelf in de hand hebt…
Wij raden je dan ook aan om enkel e-mails te sturen die interessant kunnen zijn voor de ontvanger. Dat kunnen acties en promoties zijn, maar even goed nieuws over jouw bedrijf, nieuwe producten, een bedankingsmailtje naar een trouwe klant… Op die manier gebruik je e-mail marketing om de relatie met je klanten te verbeteren. Natuurlijk kan je e-mailmarketing ook inzetten om nieuwe klanten te werven, maar dan is een goede opvolging van de wetgeving en een goede afbakening doelgroep van cruciaal belang.
Wat is
E-mailmarketing?
Bij e-mailmarketing verzamel je e-mailadressen van huidige en potentiële klanten die zelf aangeven dat ze e-mails over jouw bedrijf willen ontvangen. Dit kunnen zowel promotionele als informatieve e-mails zijn.
Het verzamelen van deze e-mailadressen gebeurd meestal via een inschrijvingsformulier op je website, via wedstrijden waarbij de (potentiële) klant zijn/haar e-mailadres opgeeft om deel te nemen of informatieve pagina’s waarop iemand zijn/haar e-mailadres achterlaat om meer info te ontvangen.
Vraag een offerte voor e-mailmarketing!
Vraag een offerte voor
e-mailmarketing!
Papers & Pixels
Wij ontwerpen stijlvolle logo's, huisstijlen en drukwerk en dito websites. Samen met de juiste online marketing streven wij naar resultaat voor jouw bedrijf of onderneming!